Parteneriate internationale

Proiect Comenius Multilateral 12-PM-1187-SB-CZ

„Wir gehören zusammen. Bekämpfe Xenophobie und Rassismus mit Radio!”

„Aparținem împreună. Combate xenofobia și rasismul prin intermediul radioului!”

Description: C:\Documents and Settings\Informatician\Desktop\Workshop @ Sibiu (1).jpg

În perioada septembrie 2012 – iulie 2014, Colegiul Tehnic Energetic Sibiu a fost școală parteneră în cadrul proiectului Comenius Multilateral 12-PM-1187-SB-CZ „Wir gehören zusammen. Bekämpfe Xenophobie und Rassismus mit Radio!” (Aparținem împreună. Combate xenofobia și rasismul prin intermediul radioului!).

În cadrul acestui proiect au participat elevi și profesori de la următoarele școli: Islamische Fachschule für Soziale Bildung (Viena, Austria), Gimnazjum nr. 15 Bytom (Polonia), Bundesgymnasium, Bundesrealgymnasium, Bundesoberstufenrealgymnasium Oberpullendorf (Austria), Střední zdravotnická škola a Vyšší odborná škola zdravotnická Plzeň (Cehia), TSŠ-SMSI Dante Alighieri Pula-Pola (Croația) și Colegiul Tehnic Energetic Sibiu.

Tema proiectului este de extremă actualitate, iar impactul asupra elevilor poate să producă schimbări majore la nivelul mentalității. Fără a mai fi o politică de stat rasismul și xenofobia, poate pătrunde fragmentat în diferite instituții, poate genera comportamente colective  în diverse grupuri sociale.

Dacă la Ceea ce se poate face la nivel legislativ, mai ușor, nu se poate face la nivelul conștiinței individului și atunci ajungem la ipoteza formulată de Gordon W. Allport că „atunci când există un conflict între lege și conștiință, discriminarea este practicată în principal pe căi indirecte și ascunse și mai puțin în situații de confruntare deschisă”.

În cadrul acestui proiect ne-am propus  să realizăm schimbări la nivelul comportamentului și al mentalității, să oferim participanților noi perspective prin intermediul experienţelor personale, să formăm valori şi atitudini. Activitățile proiectului și mobilitățile au favorizat schimbul de opinii și informații, cunoaşterea directă şi reflecţia critică. De asemenea, îndrumându-i pe elevi să aibă o atitudine pozitivă vis-a-vis de diversitate – cu toate aspectele ei, diversitatea lingvistică, culturală, socială sau etnică, de vârstă sau sex, am urmărit formarea unui comportament durabil în concordanță cu obiectivele proiectului nostru.

Adresa site: http://commenius-rux.info/