Proiectul „MISTERUL ȘTIINȚEI ȘI FASCINAȚIA CUNOAȘTERII”

În perioada septembrie 2023- iunie 2024 s-a desfășurat proiectul interdisciplinar „Misterul Științei și Fascinația Cunoașterii”, organizat de Colegiul Tehnic Energetic Sibiu, înregistrat în CPEERI 2023-2024, și aprobat M.E.cu numărul 24953/ 01.02.2024, poziția 1534.

Scopul inițiativei este de a apropia elevii din școlile partenere de astronomie și științele spațiale prin îmbinarea acestora cu arta și diverse utilități practice. Prin urmare, în cadrul proiectului, au avut loc două workshop-uri intitulate „Fenomenele Astronomice ale Anului 2024” respectiv „Stellarium- Descoperirea Cerului”, care au adus în fața elevilor teme astronomice de actualitate. Totodată, participanții au îmbinat cunoștințele teoretice din aria științelor spațiale cu cele practice și anume utilizarea programelor PowerPoint., PREZI și Stellarium.

De asemenea, tinerii artiști, iubitori de astronomie, au avut șansa de a participa la Concursul Interjudețean „Visând la Stele și cu Capul printre Nori”, desfășurat în format online în perioada martie-iunie 2024. Participanții au fost împărțiți în cele două categorii de vârstă: gimnaziu și liceu. Tema acestui an a fost „Luna –unicul satelit natural al Pământului”, pe baza căreia elevii au creat opere încadrate în trei secțiuni: creație literară; pictură, grafică, desene, colaj sau grafică digitală; clipuri/ spoturi video. Pentru fiecare secțiune în parte au existat mai mulți premiați, în total înmânându-se 19 premii și 8 mențiuni.

Proiectul interjudețean a avut loc în 16 unități de învățământ din 10 județe: Sibiu, Dolj, Brăila, Vâlcea, Bihor, Brașov, Iași, București, Buzău și Maramureș. Școlile partenere sunt atât din mediul rural, cât și din cel urban, acestea fiind instituții de stat și private. În plus, au fost implicate unități de învățământ cu predare în limba minorităților germane și bulgare din România.

La activitățile desfășurate în cadrul inițiativei au fost implicați peste 150 de elevi din ciclul gimnazial și liceal, alături de 31 de cadre didactice.